14.09.11 г.

Солен кекс с домати,моцарела и босилек

След един от големите ми пазари в Карфур се оказа,че съм прекалила с мозарелата, то вярно, че беше на промоция, но чак пък 3 пакета?!?!?! Нали само аз съм фен на салатата с домати,моцарела и босилек в къщи та рязко ми се наложи да измисля в какво да вложа останалата моцарела. След дълъг интернет преглед си харесах рецепта за мъфини с домати и сирене, които реших да преобразувам. Така и така нямам и форми за мъфини...


Нужните продукти:
3 яйца
2/3 ч. ч. прясно мляко (1 ч. ч. = 180 мл)
1/3 ч. ч. олио
1.2 ч. л. сол

1 топка моцарела
1 пакетче бакплувер
9 с. л. брашно
300 гр. сирене
1 голям домат
около 10 листа босилек

В една купа разбиваме течните продукти - яйцата,олиото и киселото мляко. В друга купа разбъркваме брашното с бакпулвера и солта. Изсипваме сухите съставки към течните, като бъркаме вече само на ръка. Консистенцията трябва да е приблизително като смес за палачинки. Натрошаваме обикновеното сирене,а моцарелата нарязваме на произволни форми. След това се нарязва босилека и домата. Аз лично сложих босилека директно в сместа, а самият домат сложих след изсипването на половината смес в намаслената тавичка. Изсипваме до половината след това разпределяме нарязаният на кубчета домат, след това още малко смес и пак доматчета и покриваме с останалата смес.

Пече се  около 30 мин в предварително загрята фурна на 200 градуса. След като започне да се надига го извадих и наръсих със смес от семена - сусам,макови и разни други. След това пак връщаме във фурната :)



P.S. По същата рецепта за "тесто" правих сладък кекс, но с царевично брашно. Пак е хубав, но не се надига толкова.

Няма коментари:

Публикуване на коментар