10.03.13 г.

Шоколадова еклерова торта

Признавам си,че малко бях занемарила готвенето за което много съжалявам, но сега си наваксвам. Захванала съм се с много дини под една мишница и нормално някой да не ми се получават, за това, за да си убия мъката по несбъднатите планове си направих тази прекрасна шоколадова торта. Тя не беше замислена като шоколадова, ама като прецакаш крема трябва бързо да измислиш как да го оправиш :D


Нужните продукти:

за блата:
1 яйце
2/3 ч.ч. захар
1/2 ч.ч. кисело мляко
1 ч.ч. брашно
1 пак. бакпулвер
1 ванилия
1 ч.л. лимонова кора
75 гр. масло

за крема:
500 мл. прясно мляко
2 жълтъка
8 с.л. захар
5 с.л. брашно
1 ванилия
1 пак. желатин
1 шоколад
1 ч.ч. сметана (по рецепта е с течна, аз използвах заквасена)
готови еклери (около 12, зависи от формата)

В купа изсипваме захарта и яйцето и ги разбиваме. Добавяме пресятото брашно с ванилията и бакпулвера в него. Докато настъргваме лимона разтапяме маслото и го добавяме последно. Разбъркваме добре и печем в предварително загрята фурна на 180-200 гр.
Следва сложната част - крема. В тенджерка смесваме брашното със захарта и с малко мляко го разбъркваме до получаване на кашичка. Добавяме двата жълтъка и разбъркваме, след това доливаме остатъка от млякото и включваме котлона. На слаб огън бъркаме до сгъстяване като внимаваме да не загори (което стана при мен де..). Когато крема се сгъсти, махаме от котлона и добавяме натрошеният шоколад и пакетчето желатин. Те сами ще се разтворят и не е нужна предварителна обработка.
Когато сглобяваме всичко блата трябва да е напълно изстинал. Слага се във тортена чиния и го стягаме с ринга, с който сме го пекли. Намазваме с около един пръст крем и подредаме еклерите в желана форма, брой и размер и доливаме остатъка от крема.

След няколко часа в хладилника е готова :)

Оригинала на рецептата е на Йоли и е покрит с крем от белтъците, който аз обаче ужасно много не обичам и пропуснах:  оригинал

Няма коментари:

Публикуване на коментар