26.06.13 г.

Хинкали

Мда, аз пак съм в кухнята и пак имам вдъхновение. С тези протести и моето безработие напоследък наблегнахме на салати, таратори и яйца (срам ме е признавам си), но просто не остава време за готвене, разберете ме. А и нямах нужното настроение, с което да се захвана за готвене :(
Нужните продукти са малко, приготовлението е средна работа, сготвянето е нищо работа...


Нужните продукти:

за тестото
400 гр. брашно
1 яйце
щипка сол
хладка вода

за плънката
400 гр. телешка кайма
1 глава лук
черен пипер
магданоз

От продуктите за тесто замесваме средно твърдо тесто, оформяме го на топка и го прибирам за 20 мин в хладилника (или точно толкова, колкото да приготвим плънката).
Каймата и подправките се омесват добре с около 5-6 супени лъжички вода, или докато стигне консистенция на гъста боза.
Тестото разточваме до дебелина 2-3 мм. и изрязваме на кръгове с размер 10-12см. В средата слагаме плънка и събираме крайчетата.
Четно..на около десетото ти писва и измисляш друг вариант за "пакетиране" на плънката. Аз ползвах форми за пелмени. Варят се в подсолена вода, докато изплуват и после се сервират със зелени подправки и смлян черен пипер.

Няма коментари:

Публикуване на коментар